Khamis, 5 Februari 2009

HMT 329:Meet Uncle Hussein <> Jumpa Pak Husin Lagu untukmu <> A Song for You.

Lagu untukmu yang dinyanyikan oleh Meet Uncle Hussein, menunjukkan bahawa 'aku' merujuk kepada lelaki dan 'kau' adalah seorang perempuan. Hal ini boleh dibuktikan dengan baris 'Melayan sikapmu perawan'.Oleh itu, lagu ini seolah-olah menggambarkan perasaan 'aku' kepada 'kau'.

Perbandingan lain yang boleh dilihat selain lelaki dan wanita,ialah 'aku' sangat mencintai 'kau' tetapi 'kau' tidak mencintai 'aku'. 'aku' adalah tetap dirinya, beliau tidak boleh mengubah dirinya menjadi orang lain. Hal ini kerana perempuan itu mencintai orang lain. Walaupun mencintai orang lain,'kau' masih ingin bersama dengan 'aku'.

Selain itu, walaupun 'aku' yang mencintai 'kau', namun 'aku' yang meminta perpisahan kerana 'kau' hanya mempermainkan perasaan 'aku'. 'Kau' sering berubah-ubah sikap, hatinya seolah-olah diberikan kepada dua orang yang berbeza.Oleh sebab 'aku'sudah tidak faham lagi dengan sikap 'kau',malah mereka juga selalu berselisih pendapat, maka 'aku berharap agar 'kau' dapat melepaskannya supaya hubungan mereka tidak lagi diteruskan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan